Khamis, 10 September 2009

Bengkel Pelan Tindakan Desa Kg. Panching Utara, Kuantan, Pahang (7-9/8/09)



Bengkel Pelan Tindakan Desa


Kampung Panching Utara, Kuantan Pahang


7 hingga 9 Ogos 2009




Seperti biasa, as a trainer kat Institut Kemajuan Desa (INFRA), Petugas Pelaksana Bengkel Pelan Tindakan Desa kena giat melaksanakan tugas agar kampung-kampung di Malaysia ni dapat membangun seiring dengan perubahan negara dan memastikan keseimbangan masyarakat bandar dan luar bandar tidak mempunyai jurang yang terlalu jauh sekali gus memelihara kesejahteraan dan keharmonian desa supaya nilai tradisi kita masih terpelihara.


Kali ni aku diberi amanah menyelaras sebanyak 20 kampung bagi daerah pahang, untuk fasa kedua ini, aku mulakan bengkel dengan kampung Panching Utara, Team kali ini yang ikut adalah my sifu, all ashari, rakan seperjuangan mr.saiful n my sekretari miss farah, pilot kali ni mr.azhar.


Mak angkat n abah yang baik hati sudi menumpangkan kami selama 3 hari


(my Team pic kt atas tu)


Sifu aku yg dok tersenyum...aku kena wat serius skit..sebab tgh keje



Pilot aku dah ilang, jd aku drive sendiri la gi Balai Raya, walaupun lesen P tak lulus..hahahahha



Menerima Cenderamata daripada Pengerusi JKKK


Ucapan masa Majlis Penutup







Setelah penat bekerja, kami pun amik la masa jalan2 sekitar kampung..tarikan utama kampung ni ialah keindahan alam semulajadi, air terjun dan sungai lembing..produk yang boleh dibangunkan



Keindahan alam yang perlu dihayati




aku muka kontrol ayu..




aku yang suka tembak



pic sifu aku yg jeles ngan kami suka bergambar



Pose depan umah mak n abah sementara



Lawatan ke bengkel IKS


Tiada ulasan: